2011. 05. 06.

Borsót főztem...

... jól meg sóztam, (na jó, azért nem annyira:) )
de paprika nem került bele:)

Legnagyobb csemetém főzelékre éhezett, így szavazásra bocsátottam a dolgot:) A zöldborsó lett a nyerő...
Feltétnek pedig tükörtojást rendeltek hozzá.

Zöldborsófőzelék tükörtojással

Na ez megint nem a "nagykönyv" szerinti klasszikus recept lesz, se nem a nagymama receptje:D, de nagyon gyors (kb. 15 perc alatt kész), nagyon könnyű és nagyon finom.:) Kell ennél több?


Hozzávalók: 
1 kg fagyasztott zöldborsó
2 húsleveskocka
6 dl tej
2-3 ek liszt
kb. 2 tk petrezselyemzöld

  • A zöldborsót kb. 2 dl vízzel felteszem főni.
  • Rádobok két húsleveskockát. 
  • Míg a borsó megpuhul (kb.10 perc) elkészítem a habarást: a tejet csomómentesre keverem a liszttel.
  • Ha a borsó megpuhult ráöntjük a habarást.
  • Egyszer átforraljuk.
  • A végén beleszórjuk az apróra vágott petrezselymet.
  • Ha híg lenne akkor még egy kis lisztet lehet bele szórni.
Tükörtojás:
  • Serpenyőben olajat forrósítunk.
  • Óvatosan beleütjük a tojást, hogy a sárgája egyben maradjon. (Én egyesével szoktam sütni.)
  • Tetejét sóval megszórjuk.
  • És kevergetés nélkül addig sütjük, míg a fehérje megsül.
  • Mi nem szeretjük ha a fehérje nyersen marad... ezért egy lapát segítségével nagyon óvatosan meg szoktam fordítani a tojásokat és a másik oldalát is sütöm pár másodpercig. De tényleg  csak egy pillanatig, különben a sárgája is átsül.
Jó étvágyat!:) 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése