2011. 04. 29.

Mi van itthon?

Nem volt kedvem boltba menni, így szétnéztem, hogy mit találok a hűtőben, kamrában.
Volt burgonya, virsli... készítsek paprikás krumplit virslivel? Azt - igaz hogy imádják - de már lehet hogy unják... Valami más kéne... Legyen leves, de nincs itthon tejföl a virslis burgonyaleveshez... Akkor legyen tejföl nélkül és jó tárkonyosan:D Így született meg az alábbi leves:


Tárkonyos burgonyaleves pirított virslikarikákkal

Pörköltalapot készítettem: a hagymát apróra vágtam, megfonnyasztottam, nagyon kevés fűszerpaprikát szórtam rá. Összekeverés után pici vízzel felöntöttem, hozzáadtam az apró kockára vágott burgonyát. Szórtam rá egy kevés lisztet, hogy majd a levesemnek legyen egy kis sűrűsége is, pirítottam egy picit, közben ízesítettem sóval, borssal, őrölt köménnyel és jó sok tárkonnyal. Ezután felöntöttem vízzel, felforralás után kis lángon puhára főztem a burgonyát. Ezalatt a virslit felkarikáztam, kevés olajon megpirítottam. Mikor a burgonya megfőtt a leveshez kevertem. Összefőztem még egy kicsit őket, utóízesítettem a levest és már kész is volt.



Palacsinta

Második fogásnak adva volt a palacsinta, mert ezt már beígértem a gyerekeknek. Legkisebb csemetém minden nap meg bírná enni, neki csakis a kakaós palacsinta A palacsinta:D

Az én palacsintareceptem:
  • 4 tojás
  • fél liter tej
  • 14 ek. liszt
  • pici só
  • kevés cukor
  • szénsavas ásványvíz
  • olaj
A 4 tojást összekeverem a pici sóval és egy kevés cukorral. (Nem szoktam sok cukrot beletenni, kb. 1 evőkanállal, mert a sok cukortól könnyen leragad sütésnél.) 
Ezután apránként hozzáadom a lisztet és a tejet. Ehhez a művelethez az elektromos habverőmet szoktam előkapni, azzal pikk-pakk megvan:)
Ha sűrűnek érzem öntök hozzá szénsavas ásványvizet.
Sütés előtt egy kevés olajat is öntök hozzá. Nem szoktam pihentetni, egyből sütöm... egyszerre két palacsintasütővel... így hamar elkészül:)
Lekvár, kakaó, túrókrém, esetleg puding... és már lehet is enni.:)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése